BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Thursday, October 1, 2009

Marking Paper BM Penulisan Tahun 6

Hari ini aku start menanda kertas BM Penulisan di PKG Rompin...1 Okt hingga 3 Okt pas tu sambung pulak 14 dan 15 Okt 2009...hari ni juga sekolah aku ada Jamuan Hari Raya...start petang semlm sampai tengah malam tadi masak kat sekolah...ada nasi impit, lemang, rendan dan kuah kacang tapi tak de la aku nak rasa sebab ari ni aku tak de kat sekolah....tapi kalau kawan-kawan ingat, adalah kot dia orang hantar kat rumah tapi seperti biasa tak la aku harapkan sangat...
Malam tadi pengasuh anak aku datang beraya kat rumah...punya lah seronok anak-anak dara kecik aku, sampai sanggup tukar pakai baju raya...yang buat aku sedih bila pengasuh aku mula menatap gambar-gambar lama album keluarga....entah mengapa lidah aku kelu tak terkata, mata makin berat, seolah kelopak mata tak dapat membendung kebanjiran air mata yang melimpah...aku pandang wajah sugul isteri, dia begitu jua...pengasuh ku pantas melontar jauh kenangan itu...ahhhh
Lewat jam 2.45 am baru mata boleh terlena , hati dibuai aneka perasaan yang menggoncang kalbu...jam 6.00 aku tersedar lantas ku siapkan diri mengabdi menghadap Illahi sebelum mempersiapkan diri untuk bertolak ke PPD Rompin tepat jam 6.45 am...
Waktu Blog ni di update...kita orang sedang berhenti rehat sebelum sambung tugas kembali pada 2.00 pm hingga 4.30 pm...semoga perjalanan dan apa sahaja yang ku lakukan pada hari ini mendapat keberkatan dan keampunan Allah...buat Angah, sebentar tadi selepas abah solat, sempat abah titipkan tahlil ringkas....Angah abah sangat rindu akan angah saat ini...Al Fatihah

0 comments: