BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Monday, October 19, 2009

Cerita Pagi Isnin

Aku balik kg Jumaat mlm Sabtu, selepas gi open house rumah GB...tak planning nak balik pun...dengan hujan lebat dan mengantuk lagi....sampai di kg lebih kurang kul 1.00 pm...tido kat Sg.Resik...pagi gi kubur angah...adik-adik tabur bunga dan siram air mawar ke atas nya...yasin dan tahlil abah dan mama titipkan.....

Pukul 11.00 a.m bertolak ke Ayer Hitam nak survey Tropikal Village utk famili day ...ok gak tempat tu...tiket masuk RM5.00 dewasa dan RM2.00 dan kenderaan RM5.00...banyak arca, mercu tanda dan monumen yang terdapat di situ....along naik boat keliling tasik...uda naik kuda pony...adik asyik nangis je...penat dan ngantuk kot...restoran pun ada, ada rasa dan sedap....
banyak gambar yang aku snap kat situ....adalah 50 kpg..tu pun pakai camera Olympus...member punya.


Lewat ptg aku balik ke Rengit, jumpa orang tua...sembang mcm-mcm perkara...isteri dan anak-anak sempat la tido..aku asyik sembang dgn bapak...lepas la waktu rehat tu....lepas Isyak aku bertolak balik ke Keratong semula...singgah di BP beli barang keperluan Along balik asrama...sembang lagi tapau KFC buat dua budak ciconet tu....ngantuk bukan main lg...sampai Keratong jam 1.00 a.m...kemas barang...lastly tido pun dekat kul 3....


Pagi ni sarapan kat luar dengan famili...Uda minta durian akun belikan...makan lah dia orang adik beradik...aku mkn seulas je...tak tertelan rasanya bila makan durian pasti aku teringat pada angah kerana dia lah anak yang suka makan durian....

Malamnya aku ke Kenduri arwah dan tahlil rumah peneroka, Wak Dol Beruk namanya...pas tu bawak anak-anak ke FUN Fair...habislah RM50.00 lagi...apa ada hal duit boleh cari...keriangan anak?

Malan ni ada jemputan kenduri dan tahlil kat rumah Pak Ibrahim, tukang kebun sekolah aku...ibunya baru meninggal 2 hari lepas....insyallah...semakin ramai yang meninggalkan dunia yang fana ini untuk kekal bersemadi di alam barzakh....

Aku entah bila lagi

0 comments: